یار مردم
یار مردم
 
یاری مردم در مسائل دینی, سیاسی.و...
لوگوي ما

دین داری چیست؟ و به چه کسی دین دار گفته می شود؟ آیا کسانی که همه احکام شرعی را رعایت کرده و از حرام های الهی دوری می کنند را می توان مصداق شخص دین دار نامید؟

اگر بخواهیم رعایت موازین شرعی و دوری از حرام های الهی را ملاک و میزان دین داری افراد قرار دهیم، می بایست خیلی از خشک مقدس هایی که نماز شب می خواندند و روزه می گرفتند و حافظ قرآن بودند و به احکام شرعی مقید بوده و از حرام های الهی دوری می جستند

ولی در برابر ولی خدا می ایستادند را جزو دین داران بدانیم.

واقعیت این است که نماز شب خواندن و روزه و قرائت قرآن و تقید به احکام شرعی و دوری از حرام های الهی ملاک کافی و واقعی برای دین دار دانستن افراد نیست. ملاک دین داری در اسلام تبعیت بی چون چرا از ولی خدا و نایب ولی خداست. آنجاست که ممکن است در برخی اوقات به خاطر یک اولویت بالاتر دستور ولی خدا یک حکم شرعی را قید بزند و تبعیت از حکم ولی خدا مقدم بر انجام آن حکم شرعی می باشد.

در حقیقت انجام دستور ولی خدا در واقع حقیقت دین و دین داری می باشد. بنا براین مسئله شخص ولی الله در هر دوره و زمانی عصاره و اساس دین بوده و کسی را می توان دین دار فرض کرد که هیچ چیز را حتی احکام شرعی ظاهری را بر حکم ولی خدا ترجیح نداده و تنها وظیفه خود را تبعیت کامل از عصاره و اساس دین بداند.

تبعیت از ولی خدا به عنوان یک اصل اساسی در زندگی بشر می تواند به عنوان یک سرمشق برای سعادت در دنیا و آخرت و سبکی نو در ساختن دنیا برای آبادانی آخرت به همه ی بشریت معرفی نمود.

ولایت فقیه در دوره غیبت امام عصر و ولی خدا در زمین به عنوان جانشین ایشان ملاک دین داری و سبکی نو در زندگی اجتماعی بشر برای درهم تنیدن دنیا و آخرت و سعادت نوع بشر به عنوان راهی رهایی بخش از اسارت مدرن مدرنیته می باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: <-TagName->
نوشته شده در تاريخ جمعه 30 فروردين 1392برچسب:مباحث حکومت اسلامی, , توسط مجید
تمامی حقوق مطالب برای یار مردم محفوظ می باشد